Visuaalinen identiteetti – miltä sinun yrityksesi näyttää? – Schmidt Communications

Visuaalinen identiteetti – miltä sinun yrityksesi näyttää?

Visuaalinen identiteetti • Kesto: 3 min.
Visuaalinen identiteetti ja graafinen ilme rakentuvat tunnuksista, väreistä, fonteista, sekä muista silmin havaittavista elementeistä, kuten kuvituksista ja graafiikasta. Yrityksesi näkyvin elementti on identiteetti – se luo pysyvän ensivaikutelman tuotteistasi/palveluistasi ja jättää muistijäljen mieleen. Hyvin suunniteltu ilme auttaa yritystäsi ja tuotteitasi erottumaan, herättää mielikuvia ja luo kasvot brändillesi.

Logo yksinään ei ole visuaalinen identiteetti

Hyvin suunniteltu liikemerkki ja logo ovat organisaation tärkein ja yleensä myös tunnistettavin tunnus. Tunnus (puhekielessä usein logo) tarkoittaa nimen kirjoitusasua, sitä miten nimi on kirjoitettu. Logon yhteyteen voidaan liittää kuvasymboli eli liikemerkki. Näitä kahta elementtiä voidaan käyttää yhdessä, mutta joissain tapauksissa myös erikseen. Taidokkaasti suunniteltu tunnus on visuaalisesti vetoava, viestii arvoista ja kestää aikaa.
s-com logot

Typografia on puoli ruokaa

Kirjasintyyppien/fonttien valinta ja niiden käyttö on tärkeä osa visuaalista identiteettiä. Hyvin muotoiltu ja sommiteltu teksti helpottaa viestin perillemenoa ja yhdistää typografian yrityksesi identiteettiin sopivaksi. Taitavasti tehdystä fonttiperheestä löytyy useampi leikkaus, näitä ovat esimerkiksi regular, bold ja italic. Visuaalinen identiteetti määrittelee typografian käytön visuaalisissa materiaaleissa pakkauksista verkkoviestintään sekä mainontaan.
S-Com fontit

Värillä on väliä

Huoliteltu identiteetti sisältää organisaatiolle sopivat värit. Taitava suunnittelu-/mainostoimisto tuntee väripsykologian perusteet ja hyödyntää osaamistaan suunnittelutyössään. Väreillä yrityksesi viestii ideologiastaan, arvoistaan ja herättää tuotteidensa huomion asiakaskunnassa. Värit ovat osa tunnistettavuutta, ne määrittävät osaltaan sen, kuinka yrityksesi näkyy ja viestii.
S-Com värit

Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa

Visuaalinen kieli muodostuu logon, typografian ja värivalintojen lisäksi kuvituksesta ja graafisista elementeistä sekä kaikkien näiden käyttötavoista erilaisissa ympäristöissä. Taitavasti suunniteltu ilme taipuu saumattomasti joka paikkaan, olipa kyseessä painettu mainosmateriaali, yritystekstiili tai sosiaalisen median kanava. Kokonaisvaltainen ilme syntyy johdonmukaisella työllä, symboloi organisaatiota ja sen tavoitteita, erottuu joukosta ja lisää näkyvyyttä. Identiteetti näkyy ja kuuluu.
S-Com kuvitus

Ihmiseltä ihmiselle

Hyvä visuaalinen identiteetti on sinulle tunnistettavuuden tae ja sen rakentaminen meidän intohimomme sekä vahvinta osaamistamme. Suunnittelutyömme tukee yrityksesi visiota ja auttaa sinua saavuttamaan tavoitteesi. Peruspakettimme sisältää:

  • logo/liikemerkki (sis. painokelpoinen vektoritiedosto (eps./pdf.), kuvatiedosto (jpg./png.)
  • tekstityylien ja fonttien valinta
  • värisuunnittelun (sis. CMYK, RGB, ja Pantone -värit)
  • graafisen ohjeistuksen
  • yhden painotuotteen suunnittelun (esim. käyntikortit tai flyerin)

Visuaalinen mainostoimisto S-Com palveluksessasi!
Paiskaa tiimiämme haasteella ottamalla yhteyttä.
Jotain muuta?
Autamme myös olemassa olevan identiteettisi täydentämisessä, modernisoimisessa ja yhdenmukaistamisessa.
Aurinkoa päivääsi,
Mel
PS. Kirjoitin kolumnin aiheesta Yrittäjä-lehteen marraskuussa 2016. Käy lukaisemassa kirjoitus >
TallennaTallenna
TallennaTallenna
TallennaTallenna
TallennaTallenna
TallennaTallenna
TallennaTallennaTallennaTallenna
TallennaTallennaTallennaTallenna
TallennaTallenna
TallennaTallenna
TallennaTallennaTallennaTallenna
TallennaTallenna
TallennaTallenna
TallennaTallenna
TallennaTallenna
TallennaTallenna

Leave a Reply

Close Menu