• FIN   |   EN

  • TeamHertta

    Case-esittely: TeamHertta-promomimmien hakuprosessi

    TeamHertta • Kesto: 5 min.

    Tervetuloa seuraamaan uutta juttusarjaamme, jossa esittelemme yksityiskohtaisemmin projektejamme. Kyllä, luvassa ennennäkemätöntä sisäpiirintietoa, wink wink 😉 Pääset todellakin aitiopaikalta tutustumaan duuneihimme ja asiakkaisiimme sekä saat oivan tilaisuuden kurkistaa ketterän toimistomme punaisten verhojen taakse. Ensimmäisenä vuoron saa Ompelimo Pinkkiheidin TeamHertta-promomimmien hakuprosessi.

    Yhteistyö = menestys

    Ompelimo Pinkkiheidistä sen verran taustatietoa alkuun, että Heidin ja Melinan tiet kohtasivat verkkosivuston ja -kaupan uudistuksen myötä, www-sivut julkaistiin kesäkuussa 2016. Nykyään toteutamme ompelimolle monipuolisista viestintätuotteista koostuvia kokonaisuuksia, sisältäen taittoa, somea ja mainontaa; minä hoidan projektivastaavan tehtäviä tämän asiakkuuden kohdalla. Käyntikorteista, roll-upeista, julisteista ja flayereista ikkunateippauksiin, logoilla varustetun printtikankaan suunnittelusta uutiskirjeisiin, copywritingistä kuvauksiin, mainoskampanjoiden suunnittelusta ja toteutuksesta sivuston sekä shopin ylläpitoon ja päivityksiin – yhteistyömme kasvaa ja syventyy koko ajan. Heidin jättämän palautteen duunistamme löydät etusivultamme Asiakkaamme kertovat -osiosta.

    Yhteistyö on voimaa!
    Yhteistyö on voimaa!

    Alkutoimenpiteet

    Team Hertta -työnimistä aihetta sivusimme ensimmäisen kerran palaverissa niinkin tarkkaan kuin 16.12.2016, jolloin tämä mimmi oli vasta harjoittelijana S-Comilla. Siinä palaverissa teimme yhteenvetoa kuluneesta vuodesta ja ideoimme seuraavan vuoden markkinointia. Promotiimin perustamisen tarkoituksena olisi tarjota innokkaille sporttisille mimmeille mahdollisuus hakea osaksi Pinkkiheidin iloista joukkoa ja saada sitä kautta lisää näkyvyyttä, mikä on valehtelematta jokaiselle yritykselle elintärkeätä. Ompelimo sponssaisi valituille promoille kestäviä ja näyttäviä treenivaatteita, lisäksi promot saisivat tilaisuuden osallistua erilaisiin tapahtumiin sekä yhteistreeneihin ja ansaitsisivat näkyvyyttä somessa. Jo projektin ideointivaiheessa juttelimme siitä, että tullaan julkaisemaan promojen stooreja ja kuvia ompelimon somessa.

    Palasimme promomimmien hakuun elokuussa 2017 alkuvuoden ja kesän kiireiden jälkeen, silloin sovimme että haku järjestetään lokakuussa. Heidin toive: “Haluaisin mukaan pari mimmiä, jotka somettais ja vois mahdollisesti tehdä promokeikkoja. Voitais lisäksi järjestää yhteistreenejä hyvällä porukalla.”

    TeamHertta 💝

    Minun tehtävä oli suunnitella ja toteuttaa sellainen hakuprosessi, jolla Heidin tavoite täyttyisi. Aloitin merkkaamalla toimeksiannon meidän yhteiseen markkinointikalenteriin ja ehdotin hakuajaksi kahta viikkoa sekä valittujen julkaisuajankohtaa marraskuun alkuun. Ideoin myös nimeä ja tulevia hashtageja; Heidi ehdotti alkuun nimeksi “Herttapyllyt”, mutta hieman somea pengottuani selvisi, että #herttapyllyt oli jo ollut jonkin verran asiakkaiden käytössä. Näin olleen suosittelin nimeksi “TeamHertta” ja #teamhertta, jota ei sillä hetkellä ollut kertaakaan käytetty. Perustelinkin että näin saataisiin myös helposti erotettua hakijat ja jatkossa promot asiakkaista.

    Hakuprosessiin liittyvien toimenpiteiden lisäksi laadin uuden promootiosopimuksen; kaikkine pykäline tämä oli yksi vaativimmista osioista tässä projektissa. Pinkkiheidillä oli jo myös ennestään muutamia promoja, joiden kanssa haluttiin sopimukset päivittää.

    Toteutus

    Suunnittelin yhteensä viiden somepäivityksen kokonaisuuden: eka oli teaseri, kolme itse hakuaikana ja viimeisessä ilmoitettiin valitut. Somepäivitysten hallintaan käytämme Hootsuite-somealustaa. Hakuprosessi toteutettiin hieman tavanomaisesta poikkeavana, – yleensä kun osallistutaan esim. postaamalla somepäivityksen alapuolelle – sillä tavoitteenamme oli karsia heti alkuun kaikki turhat hakijat, eli käytännössä sellaiset, ketkä eivät ole valmiit laittamaan itseään likoon. Lisäksi ehdotin Heidille, että olisi kiva saada hakijoilta pieni stoori, jolla saa heti myös selville hieman hakijan ulosanti – näin olleen päädyimmekin hakuvideoihin. Täten TeamHertta-promomimmien hakuprosessiin osallistuminen edellytti videon julkaisemista hakijan omalla feedillä, josta seuraa luonnollisesti myös laajempi näkyvyys.

    Hakuajan päätyttyä 30.10. Heidi ilmoitti minulle 12 nimeä, jotka hän oli valinnut hakuvideoiden perusteella. Hakukampanja onnistui erinomaisesti, parin mimmin asemesta löytyi tusina sopivaa tyyppiä. Valitut julkaistiin somessa 1.11. Osa promoista pääsikin jo heti 5.11. luottokuvaajamme Arsi Koivulan linssin eteen, kun Pinkkiheidin tuotekuvauksen yhteydessä kuvattiin myös tiimin jäseniä.

    TeamHertta-promomimmit (vas.) Petra, Riikka ja Pauliina
    TeamHertta-promomimmit (vas.) Petra, Riikka ja Pauliina

    Olemme julkaisseet upeista Hertta-tiimiläisistä kuvia tarinoiden kera someen. Heidi toimittaa mimmien kirjoittamat kuvaukset kuvineen minulle ja minä suunnittelen, hyväksytän sekä ajastan postaukset. TeamHertta on saanut ihanan vastaanoton ja kehuja.

    “Hienoa että teidän vaatemalli- ihmiset tulevat oikeasta treenielämästä ja mallit ovat erilaisia ja he kertovat kukin tarinansa..”

    Seuraa Pinkkiheidiä somessa: Facebook ja Instagram

    Gee ✌

    Gerda
    Gerda

    Vastaa

    Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *